söndag 14 maj 2017

Utbildning

Utsjöskeppare

Efter 12 veckors kurs med pluggande i tabeller om när tidvattnet kommer och går i olika hamnar längs Engelska kanalen. Både franska och engelska hamnar var det dags för SKRIVNING!!!

Under resan ner till Karlshamn repeterade jag en massa viktiga matematiska formler för att vara på banan. Vad händer när jag kommer in i Karlshamn, jag kör fel, efter 12 gånger? 😡 Pulser blir lite högre än normalt och väl i lokalen så är alla där och sitter med sina prov. Vad har hänt jag brukar ju vara först? Ytterligare en pulshöjare. 
Väl igång med provet som var tidsbegränsat till 2 timmar (och lite stressad) satte jag igång och skrev allt som jag kunde som ett rinnande vatten och skulle gå tillbaka och ta de som var svårare.
Allt klart utom den där lite krångliga frågan, skulle använda räknaren i mobilen och tryckte på knappen. Klockan visade att det gått 45 MINUTER!? Vad har jag gjort för fel och gick igenom provet en gång till. Ser rätt ut, jag lämnar in.

Alla rätt så nu kan man lägga till i CV:et även utsjöskeppare⚓️🚣

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar